Lappeenrannan kaupunki lopettaa Etelä-Karjalan verkkoasiointipalvelun käytön

Lappeenrannan kaupunki lopettaa Etelä-Karjalan verkkoasiointipalvelun käytön kesäkuussa 2021. Sähköinen asiointi siirtyy uuteen asiointipalveluun, jonka palvelulinkkeihin sähköinen asiointi ohjataan kesäkuun puolessa välissä viikosta 24 eteenpäin. Tämän jälkeen Etelä-Karjalan verkkoasiointipalvelu on kaupungin asiakkaille auki asiointitilien kautta kesäkuun loppuun saakka, mutta uusia hakemuksia ei tätä kautta voi enää jättää.

Kaupungin asiakas! Yksityishenkilöiden asiointitilit poistuvat käytöstä kesäkuun lopussa. Mikäli haluat tutustua aiemmin käyttämiisi lomakkeisiin, tee se ennen kesäkuun loppua. Huomaathan myös, että sähköinen asiointi siirtyy viikon 24 aikana uusiin lomakkeisiin. Varmistathan, ettei sinulla ole tässä vaiheessa keskeneräisiä lomakkeita Etelä-Karjalan verkkoasiointipalvelussa!

Kaupungin sähköinen asiointi siirtyy uuteen lomakepalveluun asteittain:

1)Viikon 24 aikana julkaistaan seuraavat lomakkeet: lomakkeiden linkki julkaistaan kaupungin verkkosivuilla sekä vanhassa E-K:n verkkoasioinnissa, kunnes verkkoasiointi suljetaan kesäkuun lopussa

a.Asumisoikeuden järjestysnumerohakemus

b.Kirjaston asiakkaaksi ilmoittautuminen

c.Tontteihin ja kiinteistöihin liittyvien karttojen ja asiakirjojen tilaus

d.Vuokraoikeuden muutosilmoitus

e.Erilaiset yleis- ja kohdeavustukset: osa hakemuksista on käytettävissä kausiluonteisesti, sellaiset hakemukset, joiden käyttöaika ei ole voimassa, julkaistaan vasta käyttöajan lähestyessä

f.Tietopyyntölomake

2)Myöhemmin julkaistavat lomakkeet:

a.Tieavustushakemus: Yksityisteiden avustushakemus poistuu käytöstä kesäkuussa 14.6., uusi hakemus toteutetaan syksyllä-talvella 2021 ja sen sijainti tulee olemaan kaupungin verkkosivuilla

3)Käytöstä poistuvat lomakkeet:

a.Oikaisuvaatimus pysäköintivirhemaksusta: sähköinen asiointi oikaisuvaatimuksen osalta päättyy, pysäköintivirhemaksun oikaisuvaatimuksen voi vastaisuudessa tehdä täyttämällä paperin lomakkeen tai olemalla oikaisuvaatimuksen ohjeistuksen mukaisesti yhteydessä asian edustajaan

Etelä-Karjalan verkkoasiointipalveluun on koottu kuntien sähköiset palvelut. Sähköisten palvelujen käyttäminen on maksutonta. Käyttäjän tunnistamista vaativissa palveluissa tunnistamiseen käytetään henkilökohtaisia verkkopankkitunnuksia.

Tunnistautumista vaativia palveluita:

  • Asumisoikeuden järjestysnumerohakemus
  • Kirjaston asiakkaaksi ilmoittautuminen
  • Oikaisuvaatimus pysäköintivirhemaksusta
    Yleis- ja kohdeavustus

Yhteystiedot ja asiakastuki

Imatran kaupunki
Virastokatu 2
55100 Imatra

 

(020) 617 2253

asiakaspalvelu@imatra.fi